Vyberte zemi nebo oblast.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

ADAS spouští radarový boom milimetrových vln a hlavní protagonistou se může stát budoucí high-end autonomní řídící zobrazovací radar s vysokým rozlišením



V posledních dvou letech se poptávka na trhu užitkových vozidel po montáži a pronikání do ADAS stále zvyšovala. Zároveň mnoho zemí postupně přijalo automatický systém nouzového brzdění (AEB) jako standardní vybavení vozidel, což způsobilo rychlý růst trhu s radarem milimetrových vln.

Ve srovnání s optickými technologiemi, jako je 3D ToF a vizuální zobrazování, má radar milimetrové vlny delší dosah a silnější penetraci. Má určité výhody ve střední a velké vzdálenosti a identifikaci pohybujících se objektů a počet instalací ve stejné aplikaci je relativně malý. Vylepšená milimetrová vlna může být vhodná pro širokou škálu aplikací pro vícebodové rozpoznávání.

Silný potenciál rozvoje trhu přirozeně přitahuje mnoho dodavatelů autodílů a výrobců čipů, aby mohli konkurovat na vysoké úrovni. Jak vyniká TI jako obor v oblasti senzorových čipů?

Podle společnosti Micronet společnosti TI poskytují vysoce výkonné čipy RFCMOS MMIC (AWR2243, AWR1243) a jednočipová řešení (AWR1843, AWR1642) společnosti TI nejvýraznější kombinaci výstupního výkonu a řízení fází a šumu na trhu, přičemž mají nejpokročilejší digitální funkční modul realizuje rychlou a flexibilní konfiguraci chirpů a vestavěné monitorování FuSa a pro dokončení těchto úkolů nevyžaduje nadměrnou účast a zátěž hlavního kontrolního čipu.

Stále více aplikačních scénářů vyžaduje senzory milimetrových vln, které mají nejen schopnost vnímání, ale také provádět úsudky v reálném čase na místní straně a zároveň se vyhýbat rušení, což představuje nové požadavky a výzvy pro současný trh radarů milimetrových vln. Společnost TI uvedla, že senzory milimetrových vln TI podporují produkty s kmitočtovým pásmem 60 GHz a výrobky s kmitočtovým pásmem 77 GHz. V současné době se produkty s frekvenčním pásmem 60 GHz používají nejčastěji v průmyslových frekvenčních pásmech a v aplikacích pro detekci vnitřního automobilu, jako je detekce členů a řízení v kokpitu. Detekce znamení. Frekvenční pásmo 60 GHz uvnitř aplikace detekce kabiny vozidla nebude rušit radarový signál vozidla 77 GHz.

Radarový čip TI má zabudovaný modul HWA a FFT motor v modulu HWA2.0 má funkci předzpracování signálu pro detekci umístění zdroje rušení a oslabení dopadu rušení, díky čemuž oba radary pracují v stejné frekvenční pásmo ve stejnou dobu. Nezpůsobí vzájemné přeslechy signálů a neovlivní výkon.

Vývoj z ADAS na autonomní řízení na vysoké úrovni podpořil růst trhu radarů s milimetrovými vlnami. Současný průmysl je však stále ve fázi popularizace ADAS. Jaké výzvy přinese přistání autonomního řízení na vysoké úrovni v budoucnu na trhu radarů s milimetrovými vlnami?

TI také uvedl, že pro vyšší úrovně autonomních požadavků na řízení vyžaduje zobrazovací radar s vysokým rozlišením jak detekční schopnost cílů s velkým dosahem, tak vysoké rozlišení úhlu. Například systém musí být schopen rozlišit 250 metrů od sebe Dvě malá auta jedoucí ve stejném směru a stejnou rychlostí v sousedních pruzích, což vyžaduje, aby systém měl schopnost detekce cíle menší než 1 stupeň úhlového rozlišení; v jiném příkladu musí být systém schopen rozeznat parkování pod mostem 200 metrů nebo auto v tunelu, které vyžaduje, aby systém měl ve svislém směru úhlové rozlišení menší než 1 stupeň. Tyto výzvy vyžadují zobrazovací radar s vysokým rozlišením.

Pokud jde o budoucnost, TI věří, že zobrazovací radar a lidar s vysokým rozlišením budou na trhu koexistovat a vzájemně se doplňovat. Pro autonomní trh řízení na nízké úrovni (úroveň 0-3) se silnými nízkonákladovými požadavky bude používání radarových a kamerových systémů milimetrových vln běžnější, protože nákladová efektivita systému je vyšší.