Vyberte zemi nebo oblast.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

Intel dal 3 tahy, aby obklopil soupeře, může se zbožné přání splnit?

Podle Tchaj-wanu Media News se nová strategie CEO společnosti Bob Swana v poslední době „zdá být zaměřena na sebe, ale ve skutečnosti je zaměřena na nepřítele“. Protože podle názoru Boba Swana uplynulo období, kdy dominuje procesor na trhu polovodičů. Místo aby zůstali na trůnu vůdce procesoru, je lepší předefinovat sebe a zahájit útok.

Bob Swan věří, že z pohledu celého trhu s polovodiči je podíl Intelu na trhu pouze 30%. V budoucnu AI (umělá inteligence) a na trhu s auty s autem nebude hlavní postavou procesor, ale může být nahrazen FPGA. (Polní programovatelné logické hradlové pole), vedeno GPU. Proč se tedy obtěžovat zůstat na trhu procesorů, je to vedoucí postavení na celém trhu s polovodiči!

Intel samozřejmě tuto myšlenku nemá jen kvůli rozmarům. Na začátku prosince 2019 Bob Swan přednesl své názory na budoucnost Intelu, když se účastnil investičního fóra. Řekl: „Snažím se eliminovat názor společnosti, že bychom se měli snažit udržet 90% podílu na trhu procesorů, protože to omezuje naše nápady a nechává nám chybět příležitosti k významným technologickým změnám. Vždy myslíme na to, jak chránit náš 90% podíl na trhu, než na to, jak využít větší příležitosti. "

Současně, z pohledu pozadí, protože růst PC se zpomaluje a trh spotřebitelských procesorů na mnoho let oslabuje, Intel upravil přidělování zdrojů v posledních několika letech a pomalu snižoval své investice na spotřebitelský trh. produkty. Tato aktualizace také způsobila nespokojenost zákazníků. Obrat tradičního konkurenčního AMD navíc přinesl Intelu velký tlak.

Proto společnost Intel doufá, že se předefinuje třemi kroky, aby se zbavila dohánění AMD, ale také aby mohla v budoucnu čelit širšímu tržnímu prostoru.

První trik: snížit marketingové náklady, zvýšit inovace a výzkum a vývoj

Například v roce 2016 Intel významně upravil svůj marketingový dotační plán pro trh s PC. V minulosti byla rozsáhlá dotace společnosti Intel nejlépe známá jako marketingová strategie společnosti Intel.

V roce 2018 však společnost Intel oznámila, že do roku 2020 sníží marketingové výdaje na méně než 30% příjmů. Ve skutečnosti byl tento program spuštěn již v roce 2017 a úspěšně snížil marketingové výdaje z 35,6% v roce 2016 na 32,8%. Intel použil ušetřené peníze na fúze a akvizice nebo jako nový technologický výzkum a vývoj, aby rozšířil rozvržení v souvisejících oblastech, jako jsou AI, FPGA, CPU, GPU atd. Ve skutečnosti to není poprvé, co Intel „revolucionizoval svůj vlastní život“. Intel byl původně paměťovou společností. To se stalo procesorem kvůli nízké cenové výzvě japonských výrobců. Tentokrát Intel snížil důležitost procesoru a postavil ho vedle sebe s FPGA, GPU a dalšími čipy s rozvržením více než 5 let.

Druhý krok: Reorganizace obchodní skupiny, rozšíření rozsahu fúzí a akvizic

Za těchto 5 let se Intel tiše stěhuje. Včetně akvizice společnosti Altera (Altera) v roce 2015, získávání vstupenek v oblasti FPGA, vstupování na platformu akcelerace umělé inteligence cloudu a hran; za účelem výroby čipů umělé inteligence velké množství společností, jako je Nervana, Movidus atd.; za účelem vstupu do oblasti autonomního řízení získala společnost Acquired Mobileye v roce 2017 za cenu 15,3 miliardy USD.

Nyní je obchodní skupina počítačů s klienty společnosti Intel založená na PC, i když stále největším přispěvatelem k tržbám, odpovědná za více než polovinu svých příjmů, ale její růst a ziskovost se postupně staly horšími než oddělení datových center a internetu věcí.

Jinými slovy, růst oddělení PC je omezený a tlak cenové konkurence roste. Společnost Intel přirozeně chce utrácet peníze na více futuristických datových centrech a na trzích s umělou inteligencí. To je také rozumnější volba.

Třetí opatření: přizpůsobení výrobní kapacity a zaměření na vysoce ziskové výrobky

Již dříve na trhu společnost Intel již předala slévárenské produkty TSMC s nižšími nebo méně kritickými výrobky a její cenná výrobní kapacita byla vyhrazena pro produkty s vysokou marží. Při zajištění výrobní kapacity svých vysoce výnosných produktů může také konkurovat výrobní kapacitě AMD pro TSMC.

Díky úpravě výrobní strategie již nebyly produkty Intel v poslední době nedostatečně zásobovány. Zpráva se domnívá, že pokud je Intel ochoten bojovat proti další cenové válce, nemusí být AMD schopna zvítězit. Nyní musí být AMD opatrná, bude Intel zasekávat slévárenskou kapacitu oplatky a zahájit válku s AMD proti spálené zemi?

Ale stojí za zmínku, že Intel má stále mnoho problémů, které je třeba vyřešit. Například proces Intelu a rozvržení 5G jsou sporné. Rival AMD není spokojen pouze s nárůstem tržního podílu na trhu s PC, již pronikl do ziskového sektoru datových center dříve a jeho podíl na trhu dále rostl. Pro společnost Intel bude v příštích několika letech plné výzev, ale pokud to půjde dobře, můžeme očekávat zcela nový Intel.