Vyberte zemi nebo oblast.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

Řím není postaven za den! MediaTek: Odhaduje se, že příjmy z čipů do automobilů budou v příštích 3-5 letech činit 10%

V posledních letech prošel automobilový průmysl obrovskými změnami a vývoj technologií, jako jsou umělá inteligence, elektrická vozidla, bez řidiče, skladování energie a zabezpečení sítě, změní automobilový průmysl. Z dnešního pohledu se nové „čtyři modernizace“ (elektrizace, inteligence, vytváření sítí a sdílení) staly budoucím vývojovým trendem v automobilovém průmyslu, ale realizace tohoto trendu není jen záležitostí výrobců automobilů, ale také vyžaduje celé odvětví. Společné úsilí řetězce.

V minulosti měl automobilový průmysl vždy své vlastní dodavatele čipů, včetně NXP, Infineon, STMicroelectronics, Renesas a dalších společností, které pevně zaujímají automobilový polovodičový trh. Se vzestupem ADAS a autonomní technologie řízení však stoupla poptávka po schopnostech v oblasti výpočetní techniky a zpracování dat u inteligentních automobilů, což společnostem poskytujícím čipové produkty pro spotřebitele poskytuje příležitost proniknout na trh s čipovými kartami pro automobily. MediaTek, který vytvořil skvělé úspěchy na trhu čipových smartphonů, je jedním z nejatraktivnějších členů.

Vstup na přední automobilový elektronický trh

Ačkoli MediaTek nebyl „zpožďovačem“ na trhu automobilové elektroniky s čelním plněním již dlouhou dobu, jeho tempo bylo velmi rychlé a robustní.

V květnu 2016 prodal MediaTek své prodeje za 6 000 dolarů společnosti NavInfo, dceřiné společnosti hlavního zvukového a obrazového navigačního čipu pro výzkum a vývoj společnosti zřízeného na pevnině v roce 2013. MediaTek zároveň dosáhla strategické spolupráce se společností NavInfo s investicí nebo společným podnikem ve výši nejvýše 100 milionů USD na rozšíření trhu s elektronikou a automobilovou sítí. Výsledkem bylo, že MediaTek představil své strategické uspořádání na trhu s čipovými kartami pro automobily.

V listopadu 2016 společnost MediaTek oznámila oficiální vstup na trh s předinstalovanou automobilovou elektronikou. Začátkem roku 2017 společnost MediaTek uvedla na trh MT3303, globální řešení satelitního navigačního systému pro automobilové a průmyslové aplikace. Na začátku roku 2019 společnost MediaTek oficiálně vydala značku automobilových čipů Autus; V měsíci společnost MediaTek oficiálně vydala radarovou platformu Autus R10 s ultravysokou délkou milimetrů; v červenci MediaTek a Geely uvedli na trh čip automobilu řady E.

V reakci na přechod MediaTek na přední automobilový elektronický trh Xu Jingquan, zástupce generálního ředitele MediaTek a generální ředitel inteligentní automobilové jednotky, uvedl v rozhovoru s Ji Wei. „Investice MediaTek v automobilovém odvětví jsou velmi brzy, počínaje rokem 2012. Od spotřební elektroniky po trh s náhradními díly, v roce 2015, MediaTek poznamenal, že trh s předním plněním v automobilovém průmyslu prochází průmyslovými změnami, včetně rostoucího trendu„ nového čtyřnásobného otočení “. pro čipy. Neexistoval žádný způsob, jak jej dodat, a také to vytvořilo příležitosti pro nové účastníky. Proto se MediaTek rozhodl v tuto chvíli vstoupit na trh před instalací. “

Podle Xu Jingquana se loni obchodní jednotka s vozidly stala formální obchodní jednotkou (BU) společnosti MediaTek a začala mít formální zákazníky a příjmy. „V současné době jsou příjmy obchodního oddělení pro vozidla stále relativně malé, méně než 5% z příjmů společnosti, ale investovali jsme mnoho pracovních sil a finančních zdrojů. V současné době jsme získali schválení od více než 10 výrobců automobilů a více než 10 výrobců systémů. Proto se očekává, že růst příjmů v příštích několika letech je objektivnější, “uvedl.

Kromě toho stojí za zmínku, že zvláštní součástí divize vozidel MediaTek je, že má vyhrazenou jednotku kvality vozidla. Xu Jingquan uvedl, že vzhledem k tomu, že automobilový trh má velmi vysoké požadavky na kvalitu a bezpečnost, specializuje se MediaTek na poskytování expertů v oblasti kvality se zkušenostmi, aby se připojili k týmu a poskytovali zákazníkům nejlepší záruku kvality.

Řez do čtyř hlavních oblastí automobilové elektroniky

Od oznámení vstupu na trh s elektronickými čipy v automobilovém průmyslu bylo myšlení MediaTek jasné a konečně se rozhodlo od řešení telematiky, infotainmentu, ADAS a radarových řešení milimetrových vln (mmWave). Tyto čtyři základní oblasti jsou řezané.

Společnost MediaTek byla díky silnému připojení, nízké spotřebě energie a lepšímu uživatelskému prostředí na trhu chytrých telefonů uznána mnoha výrobci mobilních telefonů. Čip vozu MediaTek má proto prioritu z multimediálního zvuku a videa. Zahájí se zábava a poté se týká síťových připojení, komunikačních modulů atd.

„Na základě technologie MediaTek a IP v oblasti spotřební elektroniky jsme relativně dříve investovali do inteligentních kokpitů a komunikace ve vozidle. Pro vizuální pomůcky pro řízení a radarové milimetrové vlny je to relativně nová oblast a ne jistota je větší, takže investujeme méně energie. “Xu Jingquan řekl reportérovi mikro sítě.

V současné době byl MediaTek uznáván špičkovými výrobci automobilů a partnery ve všech čtyřech oblastech. Rozumí se, že radarové řešení milimetrových vln MediaTek Autus bylo sériově vyrobeno do konce roku 2018. Chytrý systém kokpitu bude oficiálně zahájen s výrobním modelem v druhé polovině letošního roku. Byl dodán také komunikační systém vozidla a vizuální řešení asistenčního systému řidiče. Oficiálně bude odesláno v roce 2020.

Podle názoru Xu Jingquan se MediaTek vždy zaměřoval na oblast spotřební elektroniky, ale největší problém se spotřební elektronikou spočívá v tom, že její volatilita je velmi vysoká a prahová hodnota je nízká, takže životní cyklus je také krátký, což není dobré pro dlouhodobý stabilní výnos společnosti. V celkovém procesu vývoje společnosti vyžaduje dlouhodobý stabilní výnos 10% až 20% a výrobky z vozidel tuto vlastnost splňují. V příštích třech až pěti letech MediaTek doufá, že produktová řada automobilové elektroniky dosáhne 10% výnosové škály.

5G přináší nové příležitosti pro automobilovou elektroniku

V průmyslu, i když byl internet vozidel již dlouho diskutován, nebyl široce popularizován, protože neexistuje vhodný způsob komunikace. V budoucnu bude vývoj technologie 5G poskytovat komunikační infrastrukturu pro internet vozidel a automobilový průmysl bude prosazován novými změnami.

V tomto ohledu Xu Jingquan také věří: „Blízkost reklam 5G přinesla nové příležitosti pro rozvoj internetu vozidel. V éře inteligentního cestování roste poptávka spotřebitelů po high-tech cestovních nástrojích ze dne na den, řídit výrobce inteligentních automobilů, aby se vyvíjeli bezpečněji. Produkty šetrnější k životnímu prostředí a více připojené k mobilu a spotřebitelům poskytovaly špičkový chytrý cestovní zážitek za nízkou cenu. ““

Ve vývoji technologie 5G existuje na světě pouze pět výrobců čipů v základním pásmu a konkurence je tvrdá. MediaTek je jedním z vůdců a jeho uspořádání v poli 5G také přitahuje pozornost. Jako příklad uvedeme chytré telefony, MediaTek vydal v květnu tohoto roku na Taipei Computer Show svůj první 5G SoC čip, který by měl být sériově vyráběn v prvním čtvrtletí roku 2020. MediaTek zároveň investoval 1 miliardu juanů do výstavby nová „budova výzkumu a vývoje bezdrátových komunikací“, která je největším čipovým designem a datovým centrem v Asii a vyvíjí hlavně technologii 5G.

Kromě chytrých telefonů MediaTek také plánuje produkty pro automobilový elektronický trh. Podle společnosti Xu Jingquan se očekává, že v roce 2020 budou pro automobilovou síť Telematics, která se liší od mobilního telefonu, spuštěny příslušné 5G čipy.

Řím byl samozřejmě postaven za den, zejména pro výrobce čipů. Xu Jingquan upřímně řekl: „Do dnešního dne je MediaTek velmi podivný mnoha tuzemským výrobcům automobilů, protože celý výrobní systém automobilky je velmi velký a rozptýlený. Současným zaměřením je, aby automobilka cítila, že MediaTek je slibný a schopný. Dodavatel čipů do auta. ““