Vyberte zemi nebo oblast.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

Polovodičový průmysl M&A zrychluje, rok 2019 se stává třetím největším rokem M&A v polovodičovém průmyslu

Podle zprávy zveřejněné společností IC Insights, průmyslovým analytikem integrovaných obvodů, sedm velkých fúzí a akvizic polovodičů v hodnotě více než 1 miliarda USD v roce 2019 zvýší celkový objem transakcí v odvětví meziročně o 22%. Rok 2019 se stal třetím největším rokem M&A v historii polovodičového průmyslu.

Rozmach M&A v polovodičovém průmyslu dosáhl vrcholu v roce 2015 s celkovou hodnotou 107,7 miliard USD. V následujících třech letech však celkový počet fúzí a akvizic nadále klesal. V roce 2019 se trh polovodičů zpomalil a začaly být aktivní fúze a akvizice. Společnost IC Insights ve svém posledním vydání „McCleanovy zprávy“ v roce 2020 zdůraznila, že v roce 2019 existuje více než 30 akvizic v polovodičích s celkovou hodnotou 31,7 miliard USD, což je 22% nárůst oproti 25,9 miliardám v roce 2018, ale stále daleko za rok 2015 - 2016 nejvyšší.

Podle analýzy společnosti IC Insights je růst dohod o fúzích a akvizicích v roce 2019 dán hlavně transakcemi fúzí a akvizic sítí IC a bezdrátových připojení a transformací podnikání v oblasti polovodičů. Očekává se, že dodavatelé polovodičů v příštím desetiletí přidají nové automobilové aplikace a další rychle rostoucí trhy. Rozvíjející se oblasti, jako jsou produkty, 5G, AI a automobilový průmysl, postupně dosáhly komerční hromadné výroby. Při vytváření poptávky na trhu s vysokým růstem také pomohlo postupnému zotavování fúzí a akvizic v oblasti polovodičů.

Kromě toho transakce M&A v roce 2019 zahrnuje také obchodní škrty v některých společnostech, jako je Intel prodávající své podnikání v oblasti mobilních modemů společnosti Apple, a Marvell oznámila prodej svého podnikání v oblasti Wi-Fi připojení NXP za 1,7 miliardy dolarů.


Podle analýzy zprávy IC Insights se od roku 2015, kdy se tempo integrace v čipovém průmyslu zrychlilo, s cílem zvýšit technologické a produktové schopnosti zvýšila životaschopnost polovodičových akvizic na novou úroveň. Současné celkové akvizice zůstávají na úrovni 25–30 miliard USD ročně, což zahrnuje oblasti včetně strojového učení / umělé inteligence, autonomního řízení, biometrie, počítačového vidění, VR / AR a internetu věcí.

Společnost Marketcent Consulting Accenture v lednu rovněž zveřejnila zprávu, že tradiční organický růst polovodičového průmyslu skončil: rostoucí náklady na výzkum a vývoj, rychlost technologických iterací a diverzifikované potřeby zákazníků stlačily čas a prostředky, které podporovaly organický růst v polovodičových společnostech v minulosti; jako alternativní přední výrobci polovodičů přijali M&A jako novou růstovou strategii a v důsledku toho byl průmysl násilně integrován. Podle statistik: ve Spojených státech bylo před 10 lety zapsáno ve Spojených státech 130 společností s polovodiči s tržní hodnotou více než 100 milionů USD, a pouze 72 na konci roku 2018.

Společnost Accenture zároveň poukázala na to, že údaje ukazují, že od roku 2013 do roku 2015 existovaly pouze tři případy transakcí polovodičových fúzí a akvizic, které byly blokovány nebo ukončeny v důsledku faktorů, jako je „zásah státu“ nebo „regulační omezení“; ale od roku 2016 do roku 2018 se tento počet zvýšil na 14 případů. To ukazuje, že čím větší je rozsah transakcí dnes, tím snazší je čelit dlouhodobým přezkumům a přísnější regulace jsou také hlavním faktorem nejistoty pro fúze a akvizice polovodičového průmyslu.

Kromě dohledu nad politikou mohou být obchodní vztahy také významným faktorem při akvizicích a akvizicích polovodičů. Někteří odborníci analyzovali, že čínské polovodičové společnosti mohou čelit potížím v procesu kontroly zámořských fúzí a akvizic.

Pokud jde o potenciální dopad tohoto nového typu koronární pneumonie na fúze a akvizice polovodičů, podle odborníků, s nimiž hovořil Business Herald 21. století, epidemie do jisté míry zpomalí růst čínského polovodičového průmyslu. Existující zvýšení produkce mnoha výrobců a plány prodeje se mohou potýkat se zpožděním a poté čínskými výrobci zpozdit fúzi a akvizice. Na druhé straně může epidemická situace také ztěžovat malým a středním podnikům získávání finančních prostředků v budoucnosti a bude také podporovat fúze několika malých a středních polovodičových společností. Epidemie obecně do určité míry změní rozložení čínských polovodičových společností.